تبلیغات
صنایع تولیدی اصفهان مقدم - نکاتی در ارتباط با رعایت اصول بسته بندی
صنایع تولیدی اصفهان مقدم
سفره تجزیه پذیر اصفهان مقدم صنایع تولیدی اصفهان مقدم تولید کننده انواع پاکت کامپوزیت  نانو پد اپیلاسیون نیلو اصفهان مقدم  انواع فیلم پلی اتیلن 3لایه و داخل مشکی انواع فیلم و پاکت وکیوم اصفهان مقدم

عملکرد بسته بندی و ویژگی های یک بسته بندی خوب از اصول اساسی و لازم است، که نیازمند رعایت نکاتی بسته به شرایط و نوع محصول است. برای داشتن یک بسته بندی مناسب اصولی را باید رعایت کرد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می نمائیم.


نکاتی در ارتباط با رعایت اصول بسته بندی
1- جلب توجه : بسته باید به گونه ای باشد که خود را به مشتری عرضه نماید و یا به عبارت دیگر مشتری را در خرید خود راغب و مشتاق نماید. نباید فراموش کرد که بسته باید خود را نشان دهد و هر جا که هست، خریدار احتمالی را به طرف خود بکشد.

2- معرفی کالا : بسته بندی باید معرف کالای درونش باشد؛ به طوری که اگر کسی برای اولین بار آن را ببیند، بتواند حدس بزند کالای بسته بندی شده چیست.

3- تمیز و بهداشتی : بسته باید این حس را در بیننده القا کند که تمیز است و محتوای آن سالم و پاکیزه می باشد.

4- ایجاد اعتماد : باید بیننده را قانع کند که بسته بندی مناسبی است و قدرت حفاظت آن، راضی کننده است؛ نه اینکه خریدار احتمالی شک کند که آیا می تواند آن را تا منزل سالم ببرد؟

5- باارزش باشد : بسته بندی باید به ارزش کالا بیافزاید و با قیمت آن متناسب باشد.

6- سهولت برداشتن : به راحتی در دست جای گیرد و در صورتی که بزرگ است، بتوان آن را به راحتی از زمین بلند کرد. فرم و طراحی صحیح و دقیق بسته با توجه به محتویات داخلی آن و با در نظر گرفتن پارامتر حفاظت کالا، در این مورد نقش به سزایی دارد. بسیاری از بسته ها که به صورت اصولی طراحی نمی شوند، حتی با وجود وزن کم ولی با حجم بالا، مشکل برداشتن و حمل دارند.

7- سهولت حمل : در وسایل نقلیه به راحتی جای گیرد و حداقل فضا را اشغال کند و همچنین فرد بتواند تنها و به راحتی آن را حمل کرده و همراه خود ببرد.

8- سهولت گشودن :
باز کردن باید به راحتی انجام گیرد. حتی المقدور محتاج کلید و دیگر وسایل نباشد و با دست خالی و بدون مشکل گشوده شود.

9- سهولت نگهداری : اگر محتوای بسته با یک بار مصرف تمام نشود، باید ترتیبی اتخاذ شود که مابقی در همان بسته به راحتی حفاظت و نگهداری گردد و به ظرف دیگری احتیاج نباشد.

10- نمایش : چیدمان کالا در پشت ویترین و درون قفسه مغازه باید به راحتی انجام شود؛ به نحوی که در این چیدمان، عوامل موردنظر تولیدکننده برای معرفی کالا، به راحتی قابل نمایش و معرفی باشد. در این زمینه نشانه ها و جاگیری آنها روی بسته، اهمیت به سزایی دارد.

11- بهداشت : بسته بندی باید طوری باشد که کالا را سالم نگه دارد و رعایت مسائل بهداشتی، به طور کامل در آن انجام شده باشد.

12- حفاظت : اگر کالا در اثر فشار و یا تکان در هنگام حمل و انبار کردن معیوب و ضایع گردد، بسته بندی باید توان نگهداری و جلوگیری از این تخریب را داشته باشد. بسته بندی باید توانایی نگهداری هرچه طولانی تر کالا در حالت اولیه را داشته باشد.

13- انبارداری : کالا مدتی که در انبار کارخانه یا نزد واسطه های فروش می ماند، باید به وسیله اصول صحیح بسته بندی به راحتی قابل نگهداری باشد.

14- دستورالعمل ها : نام، قیمت و به طول کلی علایم و نشانه های بسته بندی باید طوری باشد که بتوان به وسیله چاپ و یا برچسب روی بسته الصاق نمود.

15- رنگ و طرح : ترکیب رنگ، طرح و نقش بندی باید با رعایت طرز فکر و سلیقه خریدار احتمالی معین گردد.

16- تبلیغات : شکل و ظاهر کالا باید در تبلیغات کالا نشان داده شود و در بسته بندی باید رعایت سهولت کاربرد تبلیغ مدنظر گرفته شود.



نوع مطلب : چاپ و بسته بندی، 
برچسب ها : اصول بسته بندی، چاپ و بسته بندی، اصفهان مقدم، پاکت پنجره دار، بسته بندی محصول، پلی استر، پلی آمید،
لینک های مرتبط : صنایع تولیدی اصفهان مقدم، سپهر پلیمر سپاهان، پلیمر شبنم، کانال تلگرام اصفهان مقدم، اینساگرام اصفهان مقدم،
علی کرمی
سه شنبه 10 مرداد 1396
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.




آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
به وبلاگ صنایع تولیدی اصفهان مقدم خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای صنایع تولیدی اصفهان مقدم محفوظ است